צרו קשר
09-8843616

יתרון מאי 2014

לקוראי היתרון שלום רב,

אני יוצא מתוך הנחה שכשאני לא כותב, אתם יודעים שאני חושב אותו דבר…אבל זה לא נכון מצדי. חובתי האמיתית היא להציק לכם עוד ועוד ולשתף אתכם במסקנותינו וציפיותינו משוק ההון. אפילו אם אלו לא השתנו.

נתחיל בקל, שער השקל דולר.

כבר כמה שנים אני כותב  שהיחס בין השקל דולר יירד. זאת אומרת  שהדולר ייחלש. או שהשקל יתחזק. בתחזיותיי אלו דבר לא השתנה, והזמן מוכיח שתחזיותיי התממשו. הדולר מפסיד כל הזמן במלחמה נגד השקל ואיתו מפסידה נגידת הבנק המרכזי שכל הזמן קונה דולרים והמשקיעים שקנו דולרים כי חשבו שהוא נמוך. אני חושב שהמצב הזה לא הולך להשתנות, כוח המשיכה של הדולר פועל עליו מלמטה, המשק הישראלי הופך ליצואן של אנרגיה. לא ניתן לשנות את זה ולא ניתן להילחם בזה. זה פשוט מה שקורה.

נעלה קצת את דרגת הקושי, אגרות חוב.

אגרות חוב ממשלתיות לטווחים קצרים ובינוניים (או אגרות חוב בנקאיות לטווחים זהים), הן בעצם מזומן, והפיצוי היחידי על זה שתיקנו אותם הוא שהכסף לא יתפוס לכם מקום בבית. שזה גם סוג של פיצוי. אנחנו נמנעים כרגע מההחזקה של אגרות כאלו.

באגרות החוב הקונצרניות אפשר עוד לקבל 2 עד 4 אחוזים צמודים למדד לטווח הארוך אבל אליה וקוץ בה, או במקרה הרע, קוץ גדול עם אליה בו.. הסבר:

  • במידה והמשק האמריקאי ימשיך לגמגם, והכלכלה העולמית תיכנס לתוואי צמיחה מזערי של 3 אחוזים, ייתכן שייקח זמן עד שנראה את הריביות עולות (או כמו שאומר ראש שלוחת הבנק המרכזי בדאלאס, ארה"ב – "אנחנו נראה את הריבית עולה, מתי שהוא במאה שנים הקרובות…"), במקרה הזה, אגרות חוב אלו הן מכרה זהב.
  • במידה והכלכלה האמריקאית תתאושש במהירות והאבטלה תצטמצם והכלכלה הגלובלית תניע למסלול צמיחה חד יותר, אזי ריביות תתחלנה לעלות תוך שנה (אני מאמין שהסיכוי לתסריט הזה קלוש) ואז אגרות חוב קונצרניות הן מלכודת…

בתוך הסיכון הזה אנחנו נעים..

שוק המניות:

כאן אני יחסית מאד אופטימי. אני חושב שבעולם של ריביות נמוכות, חברות בעלות ערך שמחלקות דיבידנדים, שהם גבוהים משמעותית מזרם הריביות הסולידיות, הן השקעות  שלאורך זמן תעלנה. אם יתחילו מהלכים להעלאות ריבית מסביב לעולם, הרי שהדבר יקרה בגלל : שיפור בנתוני הכלכלות, עליית מחירים ו/או שתהייה צמיחה חזקהתרחישים כאלו טובים לשוקי המניות. לכן אני בעיקר אופטימי לגביהם.

האם אוקראינה יכולה לשבש את החגיגה הזו? ייתכן.

אין לדעת היכן תעצור ההידרדרות בסיפור הרוסי-אוקראיני. אם אכן האזור יתלקח זה כמובן יפגע ברמה מסוימת בכלכלה האירופאית וללא ספק יביא לעליית מחירי האנרגיה. אם לא… אז לא. לא ניתן לשקלל גורם כזה לתוך המשוואה. סיכוני טווח קצר לובשים צורות שונות ואנחנו נתמודד איתם ככל שיתהוו.

ומחוץ לעניין באותו עניין:

לאחרונה התבשרנו על כך שגם קרן אור מבית טפירו שוקי הון או אני לא יודע איך קוראים להם, הסתבכה עם הצעת תשואה מובטחת למשקיעים שאינה יכולה לספק, לפי פרסומים בעיתונות.

ברצוני לכתוב שני דברים בעניין:

  1. היחידי שיכול להבטיח תשואה זה אלוהים. אם הגעתם לשיחה איתו  אז כנראה שיש לכם בעיה אחרת…אף אחד אחר לא יכול להבטיח תשואה בשום מצב. גם לפיקדון בבנק שבו יש תשואה נקובה חל הסיכון של יכולת ההחזר של הבנק..
  2. בית השקעות שאין לו רשיון של הרשות לני"ע לניהול תיקי השקעות, שאינו מפוקח, שאינו פועל בשקיפות הוא בדרך כלל מקום מעולה לאבד בו את הכסף, אני כותב את זה מנסיון של 20 שנים בתחום ניהול כספם של אחרים, אז אנא, הפנימו והישמרו.

שיהיה לנו בהצלחה.

עופר אקסלרוד וצוות יתרונות פיננסיים.

הערות, תגובות, תלונות, שאלות, טענות או תשבחות לכאן – ofer@itronot.co.il


אין לראות בניתוח זה ייעוץ לביצוע פעולות בנייר הערך ו/או החזקה של הנייר ו/או כל נכס פיננסי אחר המוזכר במכתב. הניתוח וכן המידע הנכלל במכתב איננו מהווה בשום צורה תחליף לייעוץ השקעות המותאם לצרכי הלקוח. יתרונות פיננסיים עשויה לפעול אף בניגוד למוזכר במכתב.
השירות-שלנו
היתרונות-שלנו
מה חדש?

סקירות מהמחלקה הכלכלית של יתרונות פיננסיים

  • וירוס הקורונה הסיני

    ללקוחות יתרונות פיננסיים שלום רב, הישמר והיזהר כאשר אתה מעלעל בספר העוסק בנושאי בריאות – אתה עלול למות משגיאת דפוס. – מרק טווין. בכל אתרי החדשות הכלכליים מנסים להשוות בין אירועי הסארס ומגפות אחרות לוירוס הקורונה. מנסיוני, לא ניתן להשוות … להמשיך לקרוא

  • יצירת קשר

    לקביעת פגישת הכרות ללא התחייבות,
    השאירו פרטים ונתקשר:
    שם:
    טלפון:
    מייל: