צרו קשר
09-8843616

סקירה כלכלית 11/06/2015

החשש מעוור את המשקיעים

תשואות אגרות החוב ברחבי העולם המשיכו לטפס ומחירי אגרות החוב לרדת, גם השבוע. בישראל, מחירן של אגרות החוב הארוכות ירדו השבוע במעל לאחוז והשלימו ירידה של כ-5% מתחילת החודש.

לפני כשבוע, ארגון ה-OECD הוריד את תחזיות הצמיחה של המדינות החברות בארגון ובראשן ארה"ב. למחרת, קרן המטבע העולמית, ה-IMF, הודיעה כי לדעתה הבנק המרכזי בארה"ב (ה- FED) צריך להמתין עם העלאות הריבית עד למחצית הראשונה של 2016. זאת בניגוד לצפי של ה-FED כי הריבית תעלה כבר ברבעון השלישי השנה.

ניתן היה לצפות כי הורדת תחזיות הצמיחה ואיתות של קרן המטבע העולמית תרגיע את העלייה בתשואות אגרות החוב בעולם, אך זה לא קרה.

אתמול הגיעו לשוק שמועות כי גרמניה קרובה להסדר עם יוון בדבר חבילת סיוע נוספת, מדדי המניות עלו בכ-2.5%, התשואות באגרות החוב ירדו והשוק נשם לרווחה. זו לא הוכחה, אך זה מחזק את הטיעון כי השוק מגיב בעיקר לסיפור ולא לעובדות. העובדות הן, שהכלכלה העולמית לא משתפרת מספיק כדי לאשש תוואי העלאות ריבית ולכן שוק אגרות החוב מציג כרגע תשואה אטרקטיבית מאוד למשקיעים בעלי אורך רוח.

נתוני המקרו אשר התפרסמו בזמן האחרון לא תומכים, לדעתי, בעליית תשואות כה חזקה בזמן קצר כל כך. לכן אנו סבורים כי עליית התשואות היא ביטוי מוגזם לחשש המשקיעים מחדלות הפירעון של יוון.

מתוך פרוטוקול דיוני הריבית, של בנק ישראל, שהתפרסם השבוע: "האינדיקטורים לפעילות הכלכלית העולמית ממשיכים להצביע על פעילות מתונה. נתוני החשבונאות הלאומית לרבעון הראשון בארה"ב, על פיהם צמח התוצר ב-0.2% בלבד (במונחים שנתיים), אכזבו, וישנן הערכות כי הנתון עלול להתעדכן כלפי מטה בקריאה השנייה" (הערה: לאחר החלטת בנק ישראל אכן עודכן נתון הצמיחה כלפי מטה וכלכלת ארה"ב התכווצה ב 0.7%)

ועל אירופה מוסיפים בבנק ישראל ומציינים כי "חולשה ניכרה גם בנתוני הפעילות האחרונים על האבטלה, הייצור התעשייתי והמכירות הקמעונאיות, ואלה חידדו את ההערכה שההתאוששות עדיין לא התבססה."

אצלנו המצב יותר טוב

בניגוד לשאר העולם ה-OECD דווקא העלה את תחזית הצמיחה של ישראל ל-3.5% לשנתיים הקרובות. אלו חדשות מצוינות. גם נתוני המקרו מצביעים על תמונה חיובית בכלכלה הישראלית. לאחר שהאבטלה ירדה ל-4.9% ,השבוע פרסמה הלמ"ס כי השכר הממוצע במשק עלה בכ-3.6% וכי חלה עליה של-1.2% במספר משרות השכיר בישראל. נתוני תעסוקה, שכר ומספר המשרות הן מהאינדיקטורים המשמעותיים ביותר לכלכלה ומעידים על חוסן המשק המקומי.

מניות בפינצטה

  • בית ההשקעות דש-מיטב פרסם השבוע המלצת קניה לאינטרנט זהב. בסקירה ציינו האנליסטים של בית ההשקעות כי הם צופים לאינטרנט זהב מחיר יעד של 53 ₪ כאשר המחיר הנוכחי הוא 17 ₪, בבית השקעות מזהים מהלך עליות של כ- 211% למניה.
  • סקירה של חברת נילסן (מתמחה בסקרי שוק בתחום הקמעונאות), פרסמה כי המותג הפרטי בתחום החלב של רשת שופרסל הגיע לנתח שוק של כ 25% ומכירות תנובה וטרה ירדו בשיעור של 18% ו 7% בהתאמה.  נראה כי המותג הפרטי נוחל הצלחה ושיפיע בחיוב על שורת הרווח של שופרסל.
  • דלק קבוצה הודיעה כי מאגר הגז לחופי קפריסין המכונה "אפרודיטה" הינו תגלית מסחרית. דלק ונובל אנרג'י הגישו לממשלת קפריסין תכניות פיתוח, ועל פי ההערכות המאגר מכיל 4.5 טריליון מטר מעוקב  של גז (כמחצית מהכמות במאגר תמר).

סופ"ש נפלא.

לשירותכם תמיד, בוריס ליפשיץ

boris@itronot.co.il

09-8843616

 


אין לראות בניתוח זה ייעוץ לביצוע פעולות בנייר הערך ו/או החזקה של הנייר ו/או כל נכס פיננסי אחר המוזכר במכתב. הניתוח וכן המידע הנכלל במכתב איננו מהווה בשום צורה תחליף לייעוץ השקעות המותאם לצרכי הלקוח. יתרונות פיננסיים עשויה לפעול אף בניגוד למוזכר במכתב.
השירות-שלנו
היתרונות-שלנו
מה חדש?

סקירות מהמחלקה הכלכלית של יתרונות פיננסיים

  • וירוס הקורונה הסיני

    ללקוחות יתרונות פיננסיים שלום רב, הישמר והיזהר כאשר אתה מעלעל בספר העוסק בנושאי בריאות – אתה עלול למות משגיאת דפוס. – מרק טווין. בכל אתרי החדשות הכלכליים מנסים להשוות בין אירועי הסארס ומגפות אחרות לוירוס הקורונה. מנסיוני, לא ניתן להשוות … להמשיך לקרוא

  • יצירת קשר

    לקביעת פגישת הכרות ללא התחייבות,
    השאירו פרטים ונתקשר:
    שם:
    טלפון:
    מייל: