צרו קשר
09-8843616

סקירה כלכלית 05/11/2015

חגיגת התקשורת – פרק סיום עונת התחרות

בסקירה מיוחדת שהוקדשה לענף התקשורת (סקירה כלכלית 23/07/2015) ציינתי כי אינטרנט זהב עלתה בשבועות שקדמו לסקירה בכ-60%. מאז אותה סקירה, מניית אינטרנט זהב הוסיפה לערכה 70% נוספים. מהתחתית האחרונה (ביוני אחרון – לפני 4 חודשים) עלתה המניה כ-170%.

אינטרנט זהב היא בעלת השליטה בקבוצת בזק הכוללת, בין היתר, את חברת פלאפון. בחודשים האחרונים גברה הסברה כי "גולן טלקום" לא תשרוד את התחרות וכי היא צפויה להימכר או להתמזג עם מפעיל סלולרי ותיק. כיוון שגולן טלקום הורידה בצורה אגרסיבית את המחירים בענף הסלולר, חיסולה יאפשר לחזור להעלות מחירים בעתיד. והנה הסאגה מגיעה לקצה, אתמול בלילה הודיעה סלקום כי היא רוכשת את גולן טלקום לפי שווי של 1.6 מיליארד שקלים. שוק הסלולר חוזר למבנה הקדום שלו: שלושת המפעילות הסלולריות הותיקות (פלאפון, סלקום ופרטנר) והוט מובייל המדשדשת מאחור. פחות תחרות, פחות לחץ על המחיר, יותר רווח לחברות ויותר שווי למניות חברות הסלולר. פלאפון עתידה להרוויח מהמהלך של סלקום אפילו יותר מסלקום עצמה, סביר להניח שהתחרות תפחת, המחירים יעלו, ולפלאפון זה לא עלה גרוש. המרוויחה העיקרית מכל הסיפור היא יקירתנו, אינטרנט זהב. כך הגיע לקצו פרק התחרות הפרועה בענף הסלולר ועכשיו יתפנו החברות לשקם את שורת הרווח.

כלכלית ירושלים – הדור הבא

מזה זמן רב מרחפת סכנה מעל כלכלית ירושלים. הסכנה היא תשלום חוב גדול, כחצי מיליארד שקלים, שהחברה עתידה לפרוע עד סוף השנה הנוכחית. בימים האחרונים חלה התפתחות דרמטית במצב החברה. ההנהלה הציגה לבעלי המניות ובעלי החוב תכנית סדורה למימוש נכסים של כ-3.5 מיליארד שקלים על פני שלושת השנים הקרובות. בנוסף,  הציעה החברה לבעלי החוב שעתידים לקבל תשלום השנה, לקבל בתמורה לחוב אגרות חוב לתקופה של כ-5 שנים עם תוספת ריבית ושעבוד על מניות חברת הבת דרבן. לא דיי בכך, אתמול בלילה גייסה כלכלית כ-200 מיליון ₪ מקבוצת משקיעים ובכך העשירה את קופתה בצורה משמעותית.

עתה, נראה כי לחברה לא צפוי קושי לעמוד בתשלומי החוב. לראיה מאז ה-28/10 קפצו אגרות החוב מסדרה ו' של כלכלית ירושלים בכ-20%. לצעדים של החברה משמעויות נוספות, החשש כי בעלי החוב שלא יקבלו תשלום ידרשו להכריז על החברה חדלת פירעון, התפוגג. עתה אין סיבה לחשוב כי בעלי המניות יאבדו את נכסיהם ולכן הבוקר מוסיפה מניית כלכלית ירושלים כ-10% לערכה. להערכתנו, יידרש זמן עד שהחששות יתפוגגו סופית אך הדרך למעלה מוערכת בעשרות אחוזי רווח למשקיע הסובלני.

אלון רבוע כחול – השקט שאחרי הסערה (אני יודע שזה הפוך)

מה לא נאמר ולא נכתב על אלון ובעיקר על חברת הבת הסוררת מגה? בדומה לכלכלית ירושלים, גם באלון החשש שליווה את בעלי המניות בשבועות האחרונים הוא אובדן שליטה לטובת בעלי החוב. השבוע, הגיע אלון רבוע כחול להסדר עם בעלי החוב בדבר דחיית כל החובות לחמש שנים. צעד זה משלים הסדר מלא בקבוצת אלון כולל חברות אלון רבוע כחול ומגה (כל אחת מהחוליות בשרשרת כבר ביצעה הסדר עם בעלי החוב שלה). עוד הודיעה ההנהלה, כי בחמש השנים הקרובות תפעל לממש את נכסיה על מנת לעמוד בתשלומי החוב ולהשיא רווח לבעלי המניות. אנו סבורים כי זהו פתרון טוב למצב החברה וככול שיעבור הזמן, כך יתאפשר להנהלת אלון רבוע כחול להשביח את מגה או למכור בחלקים. כך או כך אנו סבורים כי הערך לבעלי המניות יגדל בעתיד.

מתווה הגז – פרק 68574

אחרי מספר שבועות של עיכובים, נראה כי פלונטר מתווה הגז עתיד להסתיים (תקציר האירועים למי שלא עקב אפשר לקרוא בסקירה כלכלית 13/08/2015). ביום ראשון האחרון, התפטר אריה דרעי מתפקידו כשר הכלכלה ופינה את מקומו לבנימין נתניהו על מנת שיחתום על המתווה במקומו. מלבד זאת, כחלק מתפקידו החדש של ביבי כשר הכלכלה יוכל למנות את הממונה החדש על ההגבלים העסקיים, כך שאני מניח שגם מהזווית הזאת – אין מה לדאוג. להערכתנו, אחרי החתימה הסופית על המתווה, לא יעבור זמן רב עד שיחתמו מחדש לפחות חלק מחוזי היצוא של מאגר לוויתן שבוטלו בעבר. הסרה של המכשול הרגולטורי האחרון, יוביל לתחילת פיתוח מאגר לוויתן ולהצפת ערך משמעותית לבעלי המניות.

סופ"ש נפלא.

לשירותכם תמיד, בוריס ליפשיץ

boris@itronot.co.il

09-8843616


אין לראות בניתוח זה ייעוץ לביצוע פעולות בנייר הערך ו/או החזקה של הנייר ו/או כל נכס פיננסי אחר המוזכר במכתב. הניתוח וכן המידע הנכלל במכתב איננו מהווה בשום צורה תחליף לייעוץ השקעות המותאם לצרכי הלקוח. יתרונות פיננסיים עשויה לפעול אף בניגוד למוזכר במכתב.
השירות-שלנו
היתרונות-שלנו
מה חדש?

סקירות מהמחלקה הכלכלית של יתרונות פיננסיים

  • וירוס הקורונה הסיני

    ללקוחות יתרונות פיננסיים שלום רב, הישמר והיזהר כאשר אתה מעלעל בספר העוסק בנושאי בריאות – אתה עלול למות משגיאת דפוס. – מרק טווין. בכל אתרי החדשות הכלכליים מנסים להשוות בין אירועי הסארס ומגפות אחרות לוירוס הקורונה. מנסיוני, לא ניתן להשוות … להמשיך לקרוא

  • יצירת קשר

    לקביעת פגישת הכרות ללא התחייבות,
    השאירו פרטים ונתקשר:
    שם:
    טלפון:
    מייל: