צרו קשר
09-8843616

יתרון מרץ 2016

לחברים שלום רב,

הרבה פעמים הסברתי ללקוחות, שאפקט העדר הוא בעל משקל עצום בתמחור בשוק ההון הישראלי. יותר מאשר בשווקים מפותחים אחרים. הסיבות לכך מקומיות וחזקות.

תופעת העדר אינה ניתנת למדידה, חדי העין יכולים להבחין בה ביחס למצבי השגרה בשוק ולחשוב שהם רואים אותה, אך אין מדד או יכולת לבחון את עוצמת התופעה.

מניית כלכלית ירושלים (מצורף גרף בסוף) :

לא פעם, "נאלצנו" להסביר ללקוחות שמניית כלכלית י-ם שווה יותר מערכה בשוק. שוויה הנכסי הנקי (בניקוי החובות) גבוה בהרבה משוויה בבורסה אמרנו, אז אמרנו…

נדרשנו, גם לא אחת, להסביר, שלבעל השליטה (פישמן) אין קשר לשווי החברה, לנדל"ן שווי משל עצמו, ומחיר נדל"ן לא משתנה אם פישמן מחזיק בו, או פיטר פן. זה פשוט נדל"ן.

ומניית כלכלית התדרדרה ונשארה למטה.

בחודש האחרון, הנפיקה חברת כלכלית ירושלים מניות וכדי לקצר את הסיפור, בערב אחד התגלו 3-4 אנשים שונים שמעוניינים לרכוש את השליטה בה. כולם מהסוג ש 15-20% רווח ממש לא מעניינים אותם (הם כולם הציעו 20% מעל המחיר בבורסה) וכולם מסוג המשקיעים שפחות מ 50% הצפת ערך ייחשב בעיניהם ככישלון.

וראו איזה פלא, מאותו ערב, מניית כלכלית טיפסה כ 23%.

עדר אוכל עשב בטבע, פתאום אחד מחברי העדר פורץ בתנועה מהירה ומתחיל לרוץ, השאר, מבלי לבדוק מהן הסיבות שבגללן החל לרוץ, מתחילים מייד לברוח ואף בוחרים באותו כיוון. הסיבה : אם הראשון זיהה סיבה אמיתית לברוח, לא כדאי שאשאר לבדוק אם הוא טעה.

ההסבר הזה מאד מתאים לחיות השדה. הוא אמור פחות להתאים לאנשים חושבים. ועדיין, מניית כלכלית י-ם רצה במצטבר כ 45% ב 16(!!!) ימי מסחר, רק כי העדר זיהה שבודדים התחילו לרוץ.

אנחנו תמיד אומרים, שמשקיעים אמורים לחשוב מהו השווי האמיתי של נכסיהם ולפיו לקבל החלטות. ופחות מסיבות שטבועות ב DNA שלנו מלפני 2 מיליון שנים.

אני מאמין ששווין של הרבה מניות בבורסה היום הוא עשרות אחוזים מעל מחירי השוק ולעיתים יותר. דעת, סבלנות, ניתוח, הם הכלים הנכונים לבצע איתם השקעה. אני משוכנע שכלכלית הינה דוגמא אחת מרבות.

הריבית שואפת לאפס וכך היא תשאר בעתיד הנראה לעין, אני מאמין שכאשר מספר גורמי חרדה יוסרו מהתמונה, כמו סין, או הצמיחה באירופה, או גל הטרור – יעלה השווי של המניות לשווי שגבוה בהרבה מהנראה לעין כרגע.

העיקר הבריאות,

שיהיה לנו בהצלחה.

עופר אקסלרוד.

 כלכלית ירושלים


אין לראות בניתוח זה ייעוץ לביצוע פעולות בנייר הערך ו/או החזקה של הנייר ו/או כל נכס פיננסי אחר המוזכר במכתב. הניתוח וכן המידע הנכלל במכתב איננו מהווה בשום צורה תחליף לייעוץ השקעות המותאם לצרכי הלקוח. יתרונות פיננסיים עשויה לפעול אף בניגוד למוזכר במכתב.
השירות-שלנו
היתרונות-שלנו
מה חדש?

סקירות מהמחלקה הכלכלית של יתרונות פיננסיים

  • וירוס הקורונה הסיני

    ללקוחות יתרונות פיננסיים שלום רב, הישמר והיזהר כאשר אתה מעלעל בספר העוסק בנושאי בריאות – אתה עלול למות משגיאת דפוס. – מרק טווין. בכל אתרי החדשות הכלכליים מנסים להשוות בין אירועי הסארס ומגפות אחרות לוירוס הקורונה. מנסיוני, לא ניתן להשוות … להמשיך לקרוא

  • יצירת קשר

    לקביעת פגישת הכרות ללא התחייבות,
    השאירו פרטים ונתקשר:
    שם:
    טלפון:
    מייל: