צרו קשר
09-8843616

סקירת מוצרים

שבת 29 ינואר 2011 שעה 18:35

פורנו, קפיטליזם וניהול תיקי השקעות.

פורנו.

אנשים שאוהבים להישמע מיוחדים (אבל הם לא) או כאלו שחושבים שהם מבינים משהו שהרוב לא (אבל הם לא), אומרים שהאינטרנט הוא כולו רק פורנו והימורים.

האינטרנט הוא הרבה דברים, חלקם ידועים וברורים, חלקם עדיין נשגבים. כמו בשבת המפוארת הזו, שלימדה אותנו שבעידן האינטרנט, צעירים מוסלמים ממצרים לומדים כיצד חיים בני אנוש בעולם המפותח וכיצד נראה עתידם, בזכות השיתוף ובזכות תנועת המידע המושלמת עליה יכולנו רק לחלום עד לפני כמה שנים. כלכלנים תמיד מניחים בבסיס התאוריות שלהם דברים מוזרים כגון – קיומו של שוק משוכלל, כזה שהמידע זורם בו בחופשיות, אבל עד עתה לא הבנו לעומק מהו מידע הזורם בחופשיות ולמה הוא יכול לגרום.

כלכלת מצרים היא כלכלה נחשלת המנוהלת כדיקטטורה בת 1000 שנים. לדוגמא תוחלת החיים שם קצרה בעשר שנים מהמדינות המפותחות בעולם ואחוז האנשים שיודעים לקרוא ולכתוב עומד על 70 אחוזים (לשם השוואה בישראל מדובר על 97 אחוזים). התוצר לנפש עומד על כ 6,000 דולרים (להשוואה בישראל עומד על כ 30,000 דולר) ואחוז האבטלה שואף ל 20%. כלומר אחד מכל מחמישה בגירים אינו עובד באופן קבוע וזהו איננו תוצר של ה"משבר" האחרון.

אלפי סטודנטים אשר מסיימים עכשיו את לימודיהם במצרים מבינים עתה, כי אין להם סיכוי לעבוד וגם אם כן הם יעשו זאת בשכר עבדים, מה שלא יאפשר להם לקיים אורח חיים בעל תוחלת חיים של בני האדם בחצי השני של כדור הארץ. סטודנטים אלו שמחוברים לאינטרנט ויודעים בדיוק מה מתחולל מחוץ למערה שלהם, ארגנו יום מחאה- "יום הזעם", אליו הצטרפו כל מיני גורמים אינטרסנטיים (כמו האחים המוסלמים שפרשני החדשות בישראל כל כך אוהבים – זה מחדיר חרדה בלבבות..) ,התגובה האגרסיבית של השלטון הביאה למהומות, אך בפועל, הגרעין הוא גרעין שמבקש להשתחרר מכבלי העולם המוסלמי הישן, והגרעין הזה יצליח! אין שום דרך לרסן את הרצון הקיים בלבבות הדור הצעיר במדינות אלו ולהשיב אליהם את אמונות הדורות הקודמים. כך או אחרת הם יצליחו ואני אף מאחל להם – בהצלחה! הקידמה, על חסרונותיה, עדיפה.

קפיטליזם.

אנו מתבוננים כרגע בתהליך היסטורי ומופלא שבו שוב, הקפיטליזם מתעורר לו כנשמה פועמת לתוך אורגניזם קיים אך חסר נשמה. לא כשיטה שצריך להשליט אותה, אלא ככזו הבוקעת משיטה כושלת. ככלכלן שתומך בשוק החופשי אני רואה בכך דבר נפלא ומופלא. המשק המצרי המשתכלל מבחינת זרימת המידע (המרכיב החשוב ביותר) לא מוכן לקבל עוד את חלוקת העושר המנוונת הקיימת. הסטודנטים, הדור הבא, רוצים לייצר לעצמם תשתית חדשה שבה מי שלומד ועובד קשה מתוגמל בהתאם, ולא נשאר עבד של מערכת עתיקה. זה נפלא. מזל טוב מצרים! זהו אירוע היסטורי, אני מניח אחד מיני רבים שמסמן את היעלמות העולם הישן במגזר המוסלמי (הכוונה איננה דווקא להיחלשות הדת אלא למבנה שלטוני חדש) במצרים ולמרות שהדרך ארוכה, היום נזרעו זרעי המהפכה, מהפיכה שסופה ידוע מראש. דמוקרטיה קפיטליסטית מוסדרת.

ניהול תיקים.

בגדול, כל שינוי הוא מפחיד ובמיוחד שאנחנו נמצאים בקרבתו, אך תוצאות שינוי זה עשויות להיות חיוביות מאד ולתרום לאווירה היציבה באזור בטווח הארוך. ומה אנחנו נעשה מחר? ללא ספק רמת האי וודאות תעלה, לפחות מבחינת משקיעים זרים שמנגנוני הלחץ שלהם רגישים עשרות מונים משלנו. ספק אם תתהפך מגמת היחלשות הדולר בטווח הארוך, אך הוא ללא ספק יתחזק בעתיד הקרוב. עליית מחירי הדלק על רקע אי הוודאות תומכת גם במחירי הגז, כמו גם אי הוודאות מול התחרות המצרית, ולכן שותפויות הגז ומדינת ישראל (השותפה החדשה בקידוחים) יכולים להישאר רגועים. עליה במחירי נפט וגז תביא לתמחור גבוה יותר של המאגרים ומכיוון שישראל תיתפס מעתה כספק יציב יותר, ייתכן ותהליך סגירת החוזים מול השותפויות בארץ יואץ.

האם השוק צריך ליפול בימים הללו? מעבר ליום ראשון לא בטוח. ייתכן והמצב במצרים יתבהר ואז המוכרים בלחץ יקצורו הפסד בדמעה. אנחנו קצת הקטנו רכיב מנייתי לאחרונה וייתכן ומחר נגדיל עוד קצת את רכיב המזומן – אז הייתי רוצה לבקש מלקוחותינו דבר אחד: זכרו ש"מזומן הוא מלך" וייתכן ונגדיל את היקפו בתיק בזמן הקרוב אז אנא היו סבלניים, במקרים מאד מסוימים של עליה בחוסר הוודאות אי השקעה עדיפה על השקעה. מעבר לכך נעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות וניתן להן ביטוי הולם. מניסיוננו, תגובה אלימה מדי להתרחשות מקומית שהשפעתה על הכלכלה הגלובלית היא שולית עלולה לעלות ביוקר, הדוגמאות לכך רבות ומלחמת לבנון השנייה היא דוגמא טובה לאירוע שהחל בירידה אלימה וקצרה ולאחר מכן עליה ארוכה ומתמשכת.

אנו לשירותכם בכל עת (עדיף אחרי המסחר),

זוהי שעתם היפה של פרשני החדשות ויצרני הכותרות, אל תתנו להם לבלבל אתכם יותר מדי, בישראל כלי התקשורת אוהבים לזרוע אימה ופחד – זה מייצר כותרות. התמונה הכוללת איננה גרועה בכלל למדינת ישראל ולעתידה, להערכתי, ההיפך הוא הנכון.

בהצלחה לנו,
צוות יתרונות פיננסיים.

הערות, תגובות, טענות או תשבוחות לכאן – ofer@itronot.co.il


אין לראות בניתוח זה ייעוץ לביצוע פעולות בנייר הערך ו/או החזקה של הנייר ו/או כל נכס פיננסי אחר המוזכר במכתב. הניתוח וכן המידע הנכלל במכתב איננו מהווה בשום צורה תחליף לייעוץ השקעות המותאם לצרכי הלקוח. יתרונות פיננסיים עשויה לפעול אף בניגוד למוזכר במכתב.
השירות-שלנו
היתרונות-שלנו
מה חדש?

סקירות מהמחלקה הכלכלית של יתרונות פיננסיים

  • וירוס הקורונה הסיני

    ללקוחות יתרונות פיננסיים שלום רב, הישמר והיזהר כאשר אתה מעלעל בספר העוסק בנושאי בריאות – אתה עלול למות משגיאת דפוס. – מרק טווין. בכל אתרי החדשות הכלכליים מנסים להשוות בין אירועי הסארס ומגפות אחרות לוירוס הקורונה. מנסיוני, לא ניתן להשוות … להמשיך לקרוא

  • יצירת קשר

    לקביעת פגישת הכרות ללא התחייבות,
    השאירו פרטים ונתקשר:
    שם:
    טלפון:
    מייל: