צרו קשר
09-8843616

איגרת למשקיע – אפריל 2016

חג כשר ושמח לכל לקוחותינו,

מתחת לפני השטח, מורגשת התעוררות.

משקיעים שאינם ציבור קלאסי (אלו שקונים קרנות בבנק, משקיעים לפי כתבות בעיתון ובעצם אלו הידועים בכינוי "גברת כהן מחדרה") מתחילים לאסוף מניות מהשורה השנייה בבורסה, זה קורה באופן סלקטיבי מאוד, הם קונים רק את המניות בעלות הערך, עם הנכסים הטובים ועם ההנהלות הטובות או בקיצור: המניות שאנחנו מחזיקים בתיק.

זה נעשה בשקט, במשורה, בעוצמה חלשה ועדיין, זה די מורגש שגופים גדולים, או משקיעים מתוחכמים מתחילים להתכונן לשלב הבא:

השלב הבא.

השלב שבו יש הפנמה רחבה ועמוקה בציבור שאין יותר תשואה באפיקים הסולידיים ביותר. אנחנו עדיין לא שם, יש עדיין את אלו החושבים שהריבית אוטוטו תעלה, שהכל תיכף חוזר להיות מה שהיה. ייתכן שזה יקרה, ייתכן שמתישהו הריביות תחלנה לעלות, אבל בעת הזו, אין שום סימן שתהליך כזה הולך להתרחש – אלא להיפך. להערכתי, כלכלות לא תצמחנה בקלות בעשור הקרוב. תורגש תחרות אדירה על משאבים ובשביל לייצר תשואה – כולם יצטרכו ליטול סיכון מסוים.

כפי שהיה צריך להיות תמיד.

במניות רבות, שאינן מ 10 המניות הגדולות בתל אביב, יש עדיין מרווח מהותי לעליות. דווקא הסלידה של הציבור משוק המניות, היא זו שמייצרת את ההזדמנויות הללו ואנו צופים המשך עליה באפיק הזה. מיותר לציין שמשברי סין, נפט ואירופה לא תורמים לאווירה אך יש הרבה מניות שהצליחו לעלות חרף הסביבה העויינת הזו ובהן יש להתרכז.

שקל – דולר.

מתישהו בעבר הלא רחוק, אמרה נגידת בנק ישראל ליצואנים להתכונן לירידת שער החליפין, כאילו שלא תוכל להחזיק את שער החליפין במקום לנצח. הבנק המרכזי ממולכד ולא יכול להוריד את הריבית לשלילית מכיוון שהוא נתון לביקורת על כך שהוא מנפח את בועת הנדל"ן בריבית האפסית. אך לבנק אין ברירה, בעולם גלובלי, אם הריבית לא תהיה נמוכה מספיק, שער החליפין ימשיך לרדת והיצואנים יתקשו להתחרות בעולם. כך יוצא שהשקל ימשיך להיחלש. כאשר יופק גז מהמאגרים הגדולים, ישראל תיהפך ליצואנית אנרגיה, שער החליפין יסבול עוד והדולר ימשיך לרדת. לכן יש להיזהר עם השקעות בחו"ל, תשואה שתושג שם עלולה להיחתך בעקבות ירידת הדולר.

מתחילת השנה כבר ירד שער הדולר ב 3.7%! זה נתון אכזרי בהשקעות בסביבת התשואות האפסיות של היום.

חג חירות כשר שמח ושקט לכולכם

וזכרו לנסות למצות את החג. (כפי שאחד הלקוחות אמר לי היום בטלפון)

 עופר אקסלרוד וצוות יתרונות פיננסיים.


אין לראות בניתוח זה ייעוץ לביצוע פעולות בנייר הערך ו/או החזקה של הנייר ו/או כל נכס פיננסי אחר המוזכר במכתב. הניתוח וכן המידע הנכלל במכתב איננו מהווה בשום צורה תחליף לייעוץ השקעות המותאם לצרכי הלקוח. יתרונות פיננסיים עשויה לפעול אף בניגוד למוזכר במכתב.
השירות-שלנו
היתרונות-שלנו
מה חדש?

סקירות מהמחלקה הכלכלית של יתרונות פיננסיים

  • וירוס הקורונה הסיני

    ללקוחות יתרונות פיננסיים שלום רב, הישמר והיזהר כאשר אתה מעלעל בספר העוסק בנושאי בריאות – אתה עלול למות משגיאת דפוס. – מרק טווין. בכל אתרי החדשות הכלכליים מנסים להשוות בין אירועי הסארס ומגפות אחרות לוירוס הקורונה. מנסיוני, לא ניתן להשוות … להמשיך לקרוא

  • יצירת קשר

    לקביעת פגישת הכרות ללא התחייבות,
    השאירו פרטים ונתקשר:
    שם:
    טלפון:
    מייל: