צרו קשר
09-8843616

יתרון דצמבר 2016

לחברים של יתרונות שלום רב,

ההגנה הטובה ביותר נגד עליית מחירים, כזו שבאה בעקבות פריחה כלכלית, היא מניות.

מאז ש- ד. טראמפ נבחר לנשיא בארה"ב, מתרחשת תופעה שכבר זכתה לכינוי "טראמפלציה". זו ציפייה לעליית מחירים בעקבות אותם שינויים כלכליים עליהם דיבר טראמפ במערכת הבחירות.

בעיקר מדובר על השקעות ממשלתיות גדולות וקיצוצי מיסים, שבתורם ייצרו לחץ מחירים עולה וכך "תיאלץ" נגידת הבנק הפדראלי בארה"ב לבצע הידוק מוניטרי דרך העלאת ריבית. בתרחיש הזה יש חורים מסויימים אבל כלכלה שמורכבת גם ממציאות אך גם מציפיות, עשויה להגשים את הציפיה הזו. מצד שני, דברים גם עלולים להשתבש. כמו למשל בעייה באמינות החובות האמריקאיים, שתביא לזינוק בגובה הריבית, מה שעלול לגרור למיתון קשה. אני באופן אישי לא באתי לקלקל שום חגיגה כאן.

לשוק יש נטייה אנושית כזו, לעיתים, להסתכל על רבע, או חמישית כוס מים ולדמיין כיצד הכוס הזו בעצם מלאה. לעיתים לשוק יש נטייה הפוכה, להסתכל על חצי כוס מים ולחשוב שזו בעצם בצורת ושעוד שניה הכוס הזו תתרוקן ומעתה השגת מים תהיה כרוכה במלחמת עולם…ככה הוא השוק – חוזה והוזה.

מניות:

שוק המניות האמריקאי:
שוק המניות האמריקאי נסחר במחיר הוגן. מחיר רווי (אפילו מעט יקר היסטורית, רמת המכפילים בשוק המניות האמריקאי בשיא). מחיר המניות נסמך על זרימת כספים אדירה לתוך שוק המניות בשנים האחרונות כתוצאה מריבית מאד נמוכה ויחד עם זאת מתומחר גם בהתאם לריבית הנמוכה. זהו שוק שרגיש מאד לעליית ריבית באופן שלילי. זאת אומרת, לעליית ריבית בשוק האמריקאי תהיינה השלכות שליליות על מרבית המניות (להוציא סקטורים שייהנו מעליית ריבית כגון בנקאות ופיננסיים). עם זאת, חשוב לזכור את מה שכתוב בראשית המכתב. אם הריבית תעלה בעקבות שגשוג כלכלי, בשלב ראשון אינני צופה פגיעה במחירי המניות, אך עם זאת אציין מייד – לשוק האמריקאי יהיה קשה להתרומם באחוזים ניכרים מנקודה זו (ואשמח לטעות). מנגד, מכיוון שלצמיחה כלכלית יש השפעה חיובית על שערי מניות אינני צופה ששוק המניות האמריקאי יירד. שיפוע חיובי מתון, הוא מה שאני בגדול רואה עבור השוק הזה.

שוק המניות הישראלי:
מסיבות רבות (חוסר סחירות, בטחוני, שבריריות פוליטית מדינית) שוק המניות הישראלי מתומחר בחסר עמוק. קרי, מרבית המניות צריכות לעלות בשוק, על מנת להתאים לשווין הכלכלי. בהרבה מניות שנבחנות כלכלית, ניתן למצוא פער של עשרות אחוזים בין מחירן הכלכלי הנכון לבין מחירן בשוק. מכיוון שכך, אני נוטה לרכז השקעות בשוק המקומי, שמספק לי פוטנציאל עליה גבוה יותר ומכאן גם הגנה טובה יותר במקרה של ירידות.

שוק האג"ח:

בשוק הריביות, אנו רואים תנועה למעלה בתשואות (עליית תשואות = ירידה במחירי האגרות חוב) לנקודה שאיננו יודעים היכן היא תיבלם, מפני ששוב, השוק איננו חושב בהיגיון היום, אלא יותר "מפנטז" תסריטים לגבי מדיניותו של טראמפ. אי לכך אנו מאמינים שצריך להיות מעט זהירים עם החוב הממשלתי ארוך הטווח וכן להתרכז באגרות חוב קונצרניות שנותנות פער תשואה גבוה מעל אגרות החוב הממשלתיות. פער כזה שיפצה אותנו על הסיכון בהתממשות של תרחישים שליליים. אני מדבר על פיצוי משמעותי של בין 2 ל 3 אחוזים מעל הריבית הממשלתית.

לסיכום:

  • מניות חול, פחות.
  • מניות ישראליות, יותר.
  • אג"ח – בעיקר קונצרניות במרווח גבוה לפרקי זמן בינוניים (4-5 שנים)

אני מרגיש שזו תקופה טובה לשווקים.
יש קצת ערבוב בבריכה המשעממת הזו שנוצרה באמצעות משטרים שהיו "מפוקחים" היטב, בין אם זו רגולציה עיסקית או מוניטרית ועכשיו, לאחר הברקזיט, בחירת טראמפ ואולי הליכה לכיוון היפרדות הגוש האירופאי, נחזור לעולם עסקי, תחרותי, מעניין יותר.

הריביות של הבנקים המרכזיים נמוכות כרגע, ועכשיו תורם של המנהיגים לנסות לייצר שינוי בכלכלות הללו באמצעות הורדת רגולציות וחסמים, זו התנועה שאנו עדים לה עם יציאת בריטניה מהאיחוד האירופאי ובחירת טראמפ ה"משוגע" לנשיא ארה"ב.

בהחלט תקופה מאד מעניינת.

אני מזכיר לכם שהדבר הכי חשוב הוא להתאים את המדיניות של ניהול התיק לצרכיכם הפיננסיים ובכך מוטלת גם עליכם, לקוחותינו, האחריות לשמור אותנו מעודכנים במצבכם הפיננסי.

לכל שאלה עניין או בירור אני והצוות לשרותכם בטלפון או במייל.

עופר אקסלרוד וצוות יתרונות פיננסיים.

09-8843616

ofer@itronot.co.il            boris@itronot.co.il          menny@itronot.co.il      neta@itronot.co.il

*אין להפיץ, להעתיק, לפרסם או לעשות כל שימוש אישי, מסחרי או אחר בכתוב לעיל או בחלקו ללא אישור מופרש בכתב מיתרונות פיננסיים.


אין לראות בניתוח זה ייעוץ לביצוע פעולות בנייר הערך ו/או החזקה של הנייר ו/או כל נכס פיננסי אחר המוזכר במכתב. הניתוח וכן המידע הנכלל במכתב איננו מהווה בשום צורה תחליף לייעוץ השקעות המותאם לצרכי הלקוח. יתרונות פיננסיים עשויה לפעול אף בניגוד למוזכר במכתב.
השירות-שלנו
היתרונות-שלנו
מה חדש?

סקירות מהמחלקה הכלכלית של יתרונות פיננסיים

  • וירוס הקורונה הסיני

    ללקוחות יתרונות פיננסיים שלום רב, הישמר והיזהר כאשר אתה מעלעל בספר העוסק בנושאי בריאות – אתה עלול למות משגיאת דפוס. – מרק טווין. בכל אתרי החדשות הכלכליים מנסים להשוות בין אירועי הסארס ומגפות אחרות לוירוס הקורונה. מנסיוני, לא ניתן להשוות … להמשיך לקרוא

  • יצירת קשר

    לקביעת פגישת הכרות ללא התחייבות,
    השאירו פרטים ונתקשר:
    שם:
    טלפון:
    מייל: