צרו קשר
09-8843616

וירוס הקורונה הסיני

ללקוחות יתרונות פיננסיים שלום רב,

הישמר והיזהר כאשר אתה מעלעל בספר העוסק בנושאי בריאות – אתה עלול למות משגיאת דפוס. – מרק טווין.

בכל אתרי החדשות הכלכליים מנסים להשוות בין אירועי הסארס ומגפות אחרות לוירוס הקורונה. מנסיוני, לא ניתן להשוות בין ארועים שונים ותוצאותיהם בשוק ההון מכיוון שכל אחד מגיע על רקע אחר, ולכן נושא תוצאה שונה.

למשל, וירוס הסארס שהופיעה בפברואר 2003, הגיע לאחר תקופה של ירידות מתמשכות בשווקים שהחלו במשבר ההי טק בשנת 2000. ז"א, אחרי 50 אחוזי ירידה בשווקים, הגיע גם הסארס. בזמנו, חתם הסארס את מהלך הירידות והשווקים כולם פצחו במהלכי עליות אגרסיביים, אבל כמובן שלא בגלל הסארס, אלא  על רקע המחירים הזולים ששררו באותו זמן.

היום המצב הפוך, מגיע איזה וירוס שעל פניו לא נראה חמור כמו הסארס, אך השווקים מגיבים בירידות חדות. כמובן שקורונה וירוס מגיע אחרי כמה שנות עלייה רצופות במדדים.

אז מה יהיה?                           

כמו תמיד, ניתן להניח שהתגובה הראשונית של השווקים היא היסטריה מוגזמת ואם כבר יש לעשות משהו הוא לפעול כנגדה.

מצב המאקרו לא הולך להשתנות בהרבה, אם משהו, הרי שהוא הולך להשתנות באופן שיהפוך את המניות שוב לאטרקטיביות יותר מנכסים אחרים. לדוגמא, אם הצמיחה באמת תושפע לשלילה מהווירוס החדש, הרי שניתן לדחות כל מחשבה על עליית ריבית וזו בסופו של עניין, סביבה תומכת מניות.

מומחים מתחום הסחורות אומרים שהביקוש אינו הולך לקטון במידה שתשפיע יותר מכמה אחוזים בודדים על המחיר, בעיקר של הנפט. אבל, לירידה בתנועת מטוסים וביקורים במרכזי קניות באמת יכולה להיות השפעה קצרה על חברות אנרגיה, צריכה ותעופה. העניין הוא שלמכור נכסים על רקע הירידות האלו בלבד זה הימור. ומדוע? כי אם שלטונות סין יגידו בעוד יומיים שהצליחו לתחום את הוירוס ולבלום אותו, הרי שאנו נישאר מופשטים מנכסים ונצטרך לקנות אותם במחירים יותר גבוהים וגם כך ברור, שתיק ההשקעות שלנו כרגע אינו חשוף כלל לכלכלה הסינית.

בישראל, דעתי נשארה כפי שציינתי אותה בשיחות רבות אתכם:

אפילו וירוס שעושה קולות של מגפה עולמית, לא מצליח לעצור את הדולר מנפילתו החופשית.

הריבית נמוכה ואפסית והיא תישאר כזו בטווח הנראה לעין. דירות להשקעה קרובות למיצוי במחיריהן ובכל מקרה, אין מה להשקיע יותר מדיי באפיק שהדבר העיקרי שהממשלה מנסה לעשות הוא לבלום את מחירו, וכך נשארנו עם מניות שהן בעיקר – מאד זולות בתל אביב ביחס לעולם וסל אגרות חוב בתשואה אטרקטיבית.

לכן, אם כבר משהו, יוצר וירוס קורונה הזדמנות קניה מעניינת.

כמובן, אנו נמשיך לעקוב מקרוב אחרי התנועות וההתפתחויות בשווקים ונגיב לארועים בהתאם, אם נידרש לכך.

שיהיה לנו בהצלחה בהמשך.

עופר אקסלרוד.


אין לראות בניתוח זה ייעוץ לביצוע פעולות בנייר הערך ו/או החזקה של הנייר ו/או כל נכס פיננסי אחר המוזכר במכתב. הניתוח וכן המידע הנכלל במכתב איננו מהווה בשום צורה תחליף לייעוץ השקעות המותאם לצרכי הלקוח. יתרונות פיננסיים עשויה לפעול אף בניגוד למוזכר במכתב.
השירות-שלנו
היתרונות-שלנו
מה חדש?

סקירות מהמחלקה הכלכלית של יתרונות פיננסיים

  • וירוס הקורונה הסיני

    ללקוחות יתרונות פיננסיים שלום רב, הישמר והיזהר כאשר אתה מעלעל בספר העוסק בנושאי בריאות – אתה עלול למות משגיאת דפוס. – מרק טווין. בכל אתרי החדשות הכלכליים מנסים להשוות בין אירועי הסארס ומגפות אחרות לוירוס הקורונה. מנסיוני, לא ניתן להשוות … להמשיך לקרוא

  • יצירת קשר

    לקביעת פגישת הכרות ללא התחייבות,
    השאירו פרטים ונתקשר:
    שם:
    טלפון:
    מייל: