צרו קשר
09-8843616

יתרון יוני 2011

יוני 11

לא הרבה השתנה מהסקירה האחרונה שלי. אך מכיוון שהזמנים לא טובים, אני כותב לכם שוב. חשוב לי לשתף אתכם, לקוחות יתרונות פיננסיים, בדרך שלנו ובראייה שלנו את השוק (שוק המניות בשלב הזה, כי האפיק הסולידי פועל היטב.) בעיקר בגלל שהטלפונים דוממים יותר ממה שהייתי מצפה…

"פחד הוא רגש מדבק ביותר"– סר ארתור קונן דויל, שרלוק הולמס.

שוק המניות:

מושפע כרגע בעיקר מפחד, פחד מספטמבר, פחד מעימות בגבולות, פחד של זרים מהמצב הבטחוני ושל ישראלים מהדרדרות. פחד מיוון, ממשבר בארה"ב ועוד ועוד. וכשהפחד מתחיל לחלחל, המחירים הופכים ללא הגיוניים, סה"כ הציבור שמוכר בעיקר דרך קרנות נאמנות לא מבצע אנליזה מיטבית או בכלל.

האמת היא כזו: מחירי המניות זולים ברמה היסטורית וצפויים להיות יותר זולים ככל שיעבור הזמן. זו תקופה של רווחי שיא ושדרוג של כל התחזיות. בנק ישראל מעלה את תחזיותיו לגבי הצמיחה במשק ואף מגבה את תחזיותיו בהמשך העלאת הריבית. לדעת הבנק המרכזי (ולדעתנו) המשק חם ומי שמנסה להמר על כך שבנק ישראל לא קורא נכון את המפה, פשוט טועה.

יוון בדרך להסדר חוב, חייב להיות הסדר כלשהוא, כלכלות לא באמת "מתרסקות" , הן יכולות לחוות קשיים להגיע להסדרי חוב ואף לדחות חוב , או לעבור פיחות משמעותי בשער המטבע (לא יוון כי היא חלק מגוש היורו). וזו בדיוק הסיבה שיגיע שם הסדר חוב בגיבוי המדינות הגדולות יותר בגוש האירו. אלו שרחוקות מכלל סכנה אמיתית כמו גרמניה וצרפת. בהקשר הזה, בני האדם, יכולים לפחד מהרבה יותר דברים ממה שיכולים להתרחש באמת.

ארה"ב מוציאה בשבועיים האחרונים נתונים גרועים חדשות לפגרים, אך צריך לזכור שמדובר בפרק זמן יחסית קצר וקצוב שנובע מחולשה תעשייתית שמקורה באירועי רעידת האדמה ביפן. בסופו של דבר גם שם תיקבע תקרת חוב חדשה – ברור שחייבים לבזבז על זה קצת אויר בקונגרס, אבל אף אחד לא מעלה על דעתו באמת הורדת חוב של ממשלת ארה"ב ואי עמידה בתשלומים. נכון?

"הפחד, בדומה לכל רגש חזק אחר, אינו יכול להתמיד במידה אחת במשך הרבה זמן" – לב טולסטוי, סיפורי סבסטופול.

ובכל זאת, למה שלא נמכור קצת מניות?

פשוט מאד. מרגע שבחרנו לא למכור ב"תגובת היתר" של ציבור משקיעי הקרנות ותעודות הסל, אנו עלולים להיות המוכרים האחרונים, או בין הגורמים האחרונים למכור. מלכתחילה מהלך הירידות היה לדעתינו לא הגיוני ומשנהיה עמוק מדיי, לא ייתכן שכאשר אין שום שינוי לרעה בנתונים הכלכליים ושגם אין כזה באופק, וברמת ריבית זולה כל כך, נפצח במסע מכירות היום. זה יהיה בגדר סגירת שערי האורווה לאחר שהסוסים ברחו ממנה. הדבר המפחיד בכך הוא שאם אנו צודקים והמהלך מוגבל בתנועתו למטה, אזי התיקון הראשוני כלפי מעלה יהיה חד ואלים, כפי שהיה ביום שלישי האחרון (כשהתיקים קפצו בין 1.5% ל 3%) ואז יומיים כאלו יהיו לדיראון. לא נוכל להחזיר אותם ופשוט ניצור חור בתשואה לטווח הארוך. כך שאם אני יכול להמליץ למשקיעים משהו הרי שהוא להבין שהמהלך, מה גם שיכול שיימשך, היה עמוק מידי. מניות הינן השקעה לטווח ארוך, אז בואו נכיר בירידות האחרונות וניתן להן לחלוף. כמה זמן נאלץ להמתין לשינוי ? לא יודע. לא נראה לי שהרבה. בכל אופן המרוויחים הגדולים בבורסה בטווח הארוך הם אלו שקונים בזמנים כאלו – לא מוכרים!

גורמים מעודדים: 1.מבחינת מצבנו הבטחוני/מדיני – לא ניתן לרדת עוד הרבה. 2.שמועות על עסקה מול החמאס להחזרת גלעד שליט. 3.התאוששות במצב המדיני – תחזיר משקיעים זרים וציבור בעל ידיים חלשות שנמצאים בחוץ – אלו ייאלצו לקנות מבעלי העניין שקנו את הסחורה שנזרקה בחודשיים האחרונים – והם לא מוכרים בזול. 4.חלוף המצב הרעוע בעקבות הרבעון האבוד מיפן. 5.סידורי חובות מול יוון (עניין של ימים).

גורמים מאיימים: 1.ירידה אמיתית במחירי הנדלן עלולה להכניס את המשק לסחרור שלילי (לא נראה באופק). 2.התדרדרות בטחונית – השפעה רעה בטווח קצר/ אפס השפעה בטווח ארוך. 3.המשך בריחה של ציבור המשקיעים כתוצאה מפחד לא מבוסס – השפעה שלילית בטווח קצר/חיובית לטווח ארוך.

לסיום: זכרו שגם אי פעולה היא פעולה שנובעת מחשיבה רבה והחלטה שלנו.

שיהיה לנו בהצלחה וחג שבועות שמח לכולם!!! צוות יתרונות פיננסיים.

בהצלחה לנו,
עופר אקסלרוד.

הערות, תגובות, טענות או תשבוחות לכאן – ofer@itronot.co.il


אין לראות בניתוח זה ייעוץ לביצוע פעולות בנייר הערך ו/או החזקה של הנייר ו/או כל נכס פיננסי אחר המוזכר במכתב. הניתוח וכן המידע הנכלל במכתב איננו מהווה בשום צורה תחליף לייעוץ השקעות המותאם לצרכי הלקוח. יתרונות פיננסיים עשויה לפעול אף בניגוד למוזכר במכתב.
השירות-שלנו
היתרונות-שלנו
מה חדש?

סקירות מהמחלקה הכלכלית של יתרונות פיננסיים

  • וירוס הקורונה הסיני

    ללקוחות יתרונות פיננסיים שלום רב, הישמר והיזהר כאשר אתה מעלעל בספר העוסק בנושאי בריאות – אתה עלול למות משגיאת דפוס. – מרק טווין. בכל אתרי החדשות הכלכליים מנסים להשוות בין אירועי הסארס ומגפות אחרות לוירוס הקורונה. מנסיוני, לא ניתן להשוות … להמשיך לקרוא

  • יצירת קשר

    לקביעת פגישת הכרות ללא התחייבות,
    השאירו פרטים ונתקשר:
    שם:
    טלפון:
    מייל: