צרו קשר
09-8843616

יתרון פברואר 2014

הנה היתרון במילה אחת : הירגעו!

בשתי מילים : סבלנות חברים.

ובכמה מילים:

לקוראי היתרון שלום רב.

העיתונות בישראל פסימית ועצובה, אבל בנק ישראל אופטימי. הודעת הריבית האחרונה של בנק ישראל טומנת בחובה מספר מסרים אופטימיים. התאוששות מסוימת בצמיחה ברבעון הרביעי של 2013. לראשונה מזה הרבה זמן, תחזיות צמיחה בעולם מעודכנות כלפי מעלה. האינפלציה (שיעור עליית המחירים לצרכן) נמצאת מעט מתחת למרכז הטווח המיועד. מה שאומר שלפי התחזיות הנוכחיות אין שום סיבה להעלות ריבית, אך גם אין יכולת. מדוע? כי השקל ממשיך להיות אחד המטבעות החזקים בעולם.

אז מדוע השוק לא עולה בחדות? או מה יהיה ב 2014…

אימפריות נופלות לאט, אומר דן תורן בשיר. אני אומר אסימונים נופלים לאט. ריבית גבוהה היא מותרות שבנקים מרכזיים בעולם לא יכולים לאפשר לעצמם כרגע. לממשלות יש הוצאות אדירות בנושאי רווחה, אין להם אפשרות להעניק גם ריבית על פיקדונות ולכן את זה הן משאירות למי שמחליט להסתכן במגזר העסקי וכך נוצר מין מצב כלכלי ראשוני טהור כזה:

  1. המדינה תשמור לנו על הכסף בחינם אם אנו סומכים על יכולות ההדפסה שלה ועל שירות החוב
    (היו מדינות שזה לא עבד להן כל כך…יוון, אירלנד ועוד).
  2. תאגידים יתנו לנו ריבית נמוכה על הלוואה בעלת סיכון נמוך – בינוני (אג"ח קונצרני).
  3. ומי שמעוניין להרוויח תשואה גבוהה יותר, יבחר להשקיע באפיק תנודתי יותר. במניות ציבוריות (בבורסה) או פרטיות (מה זאת אומרת מה זה מניות פרטיות? למשל הקמת בית קפה, או מסעדה, או חנות למשחקי מחשב. הקמת עסקים פרטיים הבנתם כבר) או בהשקעה בנכסים אחרים, נדל"ן למשל.

עכשיו, אם הייתי חושב שהמצב הזה הולך להשתנות תוך 3 חודשים הייתי אולי ממליץ להמתין מעט ואז לקבל תשואה יותר גבוהה מממשלות או בנקים. אבל לא. אני חושב שמצב זה הולך לשרור עוד הרבה זמן. אני אפילו לא מסוגל לראות כרגע כיצד מצב זה משתנה. וככל שחוסכים מקדימים להבין זאת הם מבינים ששוק המניות הולך להיות אחת החלופות הטובות ביותר לחסכונותיהם בזמן הקרוב.

אז איך זה ששוק המניות בעט למטה בחודשיים האחרונים?

זהו טיבו! זה מי שהוא!!!

שוק המניות, הוא שוק שבו בעסקה בין 2 אנשים יכול להיקבע כל מחיר. האם זהו המחיר האמיתי של אותה המניה? לא תמיד, לזה לעיתים קוראים שווי "על הנייר" (אני ממש לא אוהב את הביטוי הזה). בחודש האחרון בעיקר בגלל הריחוף באויר הפסגות, הפעילים בשוק עצבניים. עצבנות = ירידות. האם זה אמיתי? כן, בתור שיחרור של קיטור והוצאת "ידיים חלשות" מהשוק וכ"ו. האם הירידות והשוויים הנמוכים בבורסה הם ברי קיימא? לדעתי ממש לא, ולאורך שנת 2014 אני מאמין שנראה שיאים חדשים בבורסה (יש לי כמה לקוחות ציניים, בשבילכם אני אכתוב – שיאים חיוביים.)

בקיצור, בהינתן אותו אפיון צרכי לקוח, שאנו עושים לכל אחד מכם באופן אישי, בו הגדרנו את גבולות הגזרה להשקעה במניות, יש להשקיע מתוך מחשבה שבתקופה הנראית לעין ימשיכו להישבר שיאים בבורסת המניות.

זה אומר שעד להודעה חדשה – חשיפה מנייתית מלאה.

ta25 20032007

כך נראה מהלך עליות ארוך טווח שהתחיל בשנת 2003 והסתיים בסוף 2007. על פני 5 שנים של עליות היו לא פחות מ 8 תיקוני מחירים בשוק שכל אחד מהם היה הזדמנות קניה מצוינת. למרות שבגרף התיקונים נראים, במבט לאחור, קטנים יחסית, בפועל אלו תיקונים של 10%-15% במדד ת"א 25. תיקונים אלו, כאשר מתרחשים, מציפים את כל הפחדים האנושיים הבסיסיים, אך תפקידו של מנהל ההשקעות הוא להביט מעבר לגלי הסערה ולהשיט את תיק ההשקעות אל חוף המבטחים שבאופק.

שיהיה לנו בהצלחה.

עופר אקסלרוד וצוות יתרונות פיננסיים.

הערות, תגובות, תלונות, שאלות, טענות או תשבחות לכאן – ofer@itronot.co.il


אין לראות בניתוח זה ייעוץ לביצוע פעולות בנייר הערך ו/או החזקה של הנייר ו/או כל נכס פיננסי אחר המוזכר במכתב. הניתוח וכן המידע הנכלל במכתב איננו מהווה בשום צורה תחליף לייעוץ השקעות המותאם לצרכי הלקוח. יתרונות פיננסיים עשויה לפעול אף בניגוד למוזכר במכתב.
השירות-שלנו
היתרונות-שלנו
מה חדש?

סקירות מהמחלקה הכלכלית של יתרונות פיננסיים

  • וירוס הקורונה הסיני

    ללקוחות יתרונות פיננסיים שלום רב, הישמר והיזהר כאשר אתה מעלעל בספר העוסק בנושאי בריאות – אתה עלול למות משגיאת דפוס. – מרק טווין. בכל אתרי החדשות הכלכליים מנסים להשוות בין אירועי הסארס ומגפות אחרות לוירוס הקורונה. מנסיוני, לא ניתן להשוות … להמשיך לקרוא

  • יצירת קשר

    לקביעת פגישת הכרות ללא התחייבות,
    השאירו פרטים ונתקשר:
    שם:
    טלפון:
    מייל: